Introducció: Els daus “Story Cube” o semblants van molt bé per treballar la rapidesa i la coherència. Potser els de català, aula d’acollida o els d’idiomes en tenen.

Material: daus tipus “story cube” o aplicació per mòbil o per ordinador tipus “story dice”. A l’escola en tenim 9 d’imatges generals i 9 d’accions.

Metodologia/organització: treball en grups reduïts aleatoris.

Dinàmica de l’activitat: es reparteixen tres daus a cada grup. S’estableix un ordre de rotació dels daus. La persona a) que llença els daus té el marge de temps de la tornada de la cançó per pensar el vers. A la quarteta ha d’aparèixer una de les tres paraules que representen els daus. Quan a) comença a cantar la seva quarteta, b) ja pot llançar i pensar la seva.

Variants:

  1. Si necessiten més temps per pensar, es poden introduir dos jocs de daus a la mateixa taula. Així quan canta la persona a), el jugador b) ja pot estar pensant els seus daus.
  2. disminuir el temps: Només quan el jugador a) ha acabat la corranda, el jugador b) pot llençar els seus daus. Això li dóna el temps de la tornada per fer el seu vers.
  3. en lloc de dir només una de les tres paraules, n’han de dir dues. O fins i tot tres.
  4. han de llençar només un dau i cantar aquella paraula.
  5. combinar un dau general i un dau d’accions.

 

 

sdr
sdr

IMG_20160420_121131IMG_20160420_121259

dav
dav

 

Aquí teniu un fragment de com es desenvolupa l’activitat.

Anuncis