Les rimes són una part fonamental d’aquest nou llenguatge que hem d’aprendre a parlar/cantar.

A classe juguem MOLTÍSSIM amb les paraules.

Un dels jocs de l’inici és el popular joc de la maleta (asseguts en rotllana han d’anar repetint el que posarien dins la maleta els companys que han parlat abans  i afegir-hi una paraula més) adaptat a Improvisem i Rimem.

Han d’anar dient paraules que rimin amb… alegria!… mà!…perer!

Treballen la memòria i la concentració i sobretot se n’acaben adonant que les terminacions també classifiquen les paraules (repassen derivació!).

A mesura que van evidenciant “famílies” de paraules, jo vaig vetant-les: “ara seguim sense poder dir infinitius”. Llavors hi ha crisi mundial, no queden paraules al mon que rimin amb mà. Fins que algú va obrint alguna porta: català, castellà, mexicà,… i llavors ja tornen a ser feliços (o no tant perquè han de memoritzar moltes paraules!)

A mesura que la rima es complica, no és tant evident trobar famílies. Llavors augmenta la feina memorística de l’exercici. Veurem altres exercicis de rima per consolidar paquets de rimes.

Va molt bé tenir alguna família de rimes penjades a la paret.

 

 

dav
dav
dav
dav
Anuncis