Ja hem passat els primers dos dies.

Ja tenim la melodia ben apresa i cantada primer amb tot el grup, després en grups de quatre, després de dos i finalment individual. Ja hem superat les vergonyes!!

Amb la melodia apresa anem a veure què s’hi diu i com s’hi diu.

Amb el què, ja hem vist alguns videos que s’hi parla de TOT. Nens, adolescents, adults, vells. De dia, de tarda, de nit. De tristors, d’alegries, de guarrades, de denúncies,…

Amb el com havien de portar una quarteta de casa (d’avis o pares, de veïns, d’internet,… així hem aprofitat per parlar de la multitud de paraules amb què s’hi pot referir: glosa, corranda, quarteta, garrotin, nyacra, jota,… i les similituds i les diferències entre elles).*

Doncs amb les estrofes que han portat em fet una “mini” investigació:

  • Quants versos?
  • Cada vers quantes síl·labes mètriques? (Aquí hem repassat de valent la mètrica les sinalefes, els hiats,..)
  • Quantes rimes hi havia?
  • Quin tipus de rima són?
  • i finalment, quina estructura té l’estrofa.

El resultat és la foto de portada:

Estrofes de quatre versos, heptasíl·labs, rima majoritàriament consonant i estructura majoritàriament -a-a.

I així serà l’estructura del què treballarem en aquest curs d’improvisem i rimem!

 

*També tenim un centenar de targetons amb estrofes de repertori diferents per si no he pensat a fer-los l’encàrrec de portar quartetes o per si qualcú se n’oblida.

 

Anuncis