A la pàgina La Glosa a l’escola hi ha la majoria de material que existeix actualment en xarxa. Un dels que més faig servir sense haver-lo modificat és el dels targetons que contenen una quarteta on els falta un, dos o tres versos.

És una manera molt seqüencial de passar del “jo això no ho podré fer mai” al “ui, quasi l’he feta tota jo!”

La primera targeta que treballem només falta el primer vers. Com no ha de rimar amb res treballem l’heptasil·lab. També es treballa les introduccions.

“Hola molt bon dia a tots”

“Estem a la biblioteca”

“Us voldria dir una cosa”

A mesura que avança el curs anirem millorant les introduccions, però per un inici van molt bé.

El següent targetó li falten els dos primers versos. Aquí ja s’ha de treballar la rima també.

Després els versos que falten són el primer i el darrer.  I finalment hi ha un targetó que només hi ha el darrer vers.

En aquesta activitat no es requereix que la quarteta tengui sentit, treballem més la part . Però no poden evitar, és lògic, voler-n’hi trobar, voler fer una composició correcte per tant això ja és exigència seva. targetons

Anuncis